person holding hamburger

Used To ve Would Arasında Ne Fark Var?

Öğrenciler sıklıkla used to ve would’u karıştırıyorlar. İki yapı çoğu zaman birbirinin yerine anlam değişikliği olmadan kullanılabilir. Bu yazımda used to ve would arasında ne fark olduğundan bahsedeceğim. Keyifli okumalar…

Used to ve Would ne için kullanılır?

Her ikisi de geçmişteki alışkanlık ve tekrar eden eylemleri anlatmak için kullanılır.

Peki o zaman arada ne fark var?

Used to ile anlattığımız alışkanlıklar günümüzde artık devam etmiyordur. Ama would ile kullanılan alışkanlıkların günümüzde devam edip etmediği belli değildir.

  • I used to smoke cigarette. (Eskiden sigara içerdim, artık içmiyorum.)
  • I would smoke cigarette. (Eskiden sigara içerdim. Büyük ihtimalle hala içmeye devam ediyorum.).

Bir diğer fark, İngilizce’de Stative Verbs denen durum anlatan fiillerdir. Durum anlatan fiillerle sadece used to kullanılır would kullanılmaz. Durum anlatan fiiller yürümek, koşmak, zıplamak gibi bir hareket değil sadece durum anlatırlar. Örnek; I used to / would live in Ankara. Eskiden Ankara’da yaşardım artık yaşamıyorum demek. Burada kullanılan fiil hareket değil durum anlattığı için would kullanılamaz, used to kullanmak gerekir.

Sonuç

Yukarıdaki açıklamalara bakıldığında used to‘nun would‘a göre daha kapsayıcı olduğu görülür. O yüzden hangisini kullanacağınıza emin olamazsanız used to kullanın.

Saygılar Selamlar